تولد هارد دیسک های 20 ترابایتی به کمک حافظه های OptiNAND وسترن دیجیتال

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 5.00 از 5. کل امتیازات: 1 رأی.
لطفا صبور باشید...

فناوری OptiNAND وسترن دیجیتال درایوهای هارد دیسک را با درایو فلش تعبیه شده iNAND بهینه کرده و ادغام می کند ، این اتفاق در آینده نه چندان دور  باید ظرفیت ، عملکرد و قابلیت اطمینان درایو های تولید شده توسط این شرکت را بهبود بخشد.

 

وسترن دیجیتال در تاریخ 31 آگوست 2021 معماری جدید هارد دیسک با فلاش را معرفی کرد که OptiNAND technology نامیده می شود. طی این دسترسی به این تکنولوژی وسترن دیجیتال می‌تواند در آینده‌ای نزدیک درایوهای هارد دیسک (HDD) خود را با یک درایو فلش تعبیه شده iNAND بهینه سازی و ادغام کند. به گفته کمپانی وسترن، تکنولوژی OptiNAND تراکم منطقه‌ی ذخیره سازی را بدون نیاز به اضافه شدن یک هد یا دیسک اضافی افزایش می دهد و ظرفیت ، عملکرد و قابلیت اطمینان درایو را بهبود می بخشد.

جان تازه ای برای نسل هارد درایو ها (HDD)

در این عصر SSD های بسیار سریع به بازار وارد شده‌اند ، اما هنوز مردم هارد دیسک های چرخان را برای ذخیره سازی اطلاعات به صورت طولانی مدت ترجیح می‌دهند، ظرفیت بالای ذخیره سازی و هزینه کم آنها به ازای هر گیگابایت به آنها کمک می کند تا نقش اصلی را به ویژه در دنیای تجارت حفظ کنند. سازمان IDC ، که روندهای فناوری را در سطح بین الملل ردیابی می کند ، پیش بینی می کند که در سال 2025 ، HDD ها 82 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به هارد دیسک های حال حاظر خواهند داشت!!

سرمایه گذاری در فناوری HDD برای حمایت از رشد داده ها در سراسر جهان همچنان حیاتی است ، بنابراین WD با ادغام فلش NAND خود با HDD ها ، فناوری OptiNAND را توسعه داد. OptiNAND یک درایو فلش ذخیره سازی از مدل iNAND (EFD) یا Embedded Flash Drive خواهد بود که به معنای “درایو فلش تعبیه شده” است. این تکنولوژی رسانه های موجود بر روی دیسک چرخان سنتی را به کمک حافظه کمکی پرسرعت فلش ادغام می کند و تغییرات را در الگوریتم سیستم عامل و سیستم روی تراشه (SoC) ایجاد می کند که در نوع خود بی‌نظیر است!

ترکیب HDD و Flash: هزینه کمتر ، دسترسی سریعتر

قبل از OptiNAND ، هارد دیسک ها عمدتا برای راه اندازی و ذخیره مقادیر بسیار کمی از داده های ابری استفاده می شد. اما با پیچیده تر شدن معماری ذخیره سازی HDD ، افزودن لایه فلش یک گام منطقی در سلسله مراتب حافظه سیستم است. باید بدانید که حافظه های فلش در حافظه‌های SSD استفاده می‌شوند و بسیار مقرون به صرفه تر از حافظه‌‎ی DRAM هستند. نتیجه‌ می‌گیریم که حافظه های HDD پایدار هستند و حافظه های SSD سریع ، منطقی است که با ترکیب درست این دو تکنولوژی روحی دوباره به حافظه‌های HDD دمیده می‌شود.

سلسله مراتب ساخت حافظه های جدید با قابلیت OptiNAND نسل جدید از نصب SoC مخصوص بر روی هارد درایو ها شروع می‌شود که نقش یک واحد کنترل کننده‌ برای هدایت داده ها دارد، سپس ارتباط با حافظه‌ی iNAND EFD برقرار می‌شود و در نهایت تکنولوژی OptiNAND عملکردهای اصلی خانه داری یا خانه سازی را بر روی جفت حافظه های HDD و FLASH به صورت هم زمان اجرا می‌کند.

خوب است بدانید که در حین خاموش شدن اضطراری در حافظه‌های OptiNAND می تواند بیش از 100 مگابایت داده ذخیره حافظه پنهان را در خود حافظه‌ طولانی مدت خود یعنی iNAND کش کند، این عدد با اطلاعات در حال اجرای نرم افزار های قدرتمندی چون After Effect و Premiere برابری می‌کند. این در حالی است که هارد دیسک های نسل قبلی فقط 2 مگابایت اطلاعات را به فلش سریال منتقل می کنند ، که این رشد 50 برابری داده های مشتری را نشان می دهد.

درایوهای پیشرفته 20 ترابایتی OptiNAND در راه تولید

تا کنون ، WD نمونه های درایو تقویت شده OptiNAND را برای انتخاب مشتریان خاص خود ارسال کرده است و در نهایت قصد دارد این فناوری را در مجموعه شرکت های خود پیاده سازی کند. نسل اول محصولات با OptiNAND ظرفیت 20 ترابایت را با فرمت ضبط CMR ارائه می دهد.

نویسنده: تونی هافمن

ترجمه: هاردیاب

31 آگوست 2021

 2,543 بازدید,  1 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم