سال 2024 شاهد ورود هارد دیسک 32 ترابایتی سیگیت با تکنولوژی HAMR خواهیم بود

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 4.00 از 5. کل امتیازات: 1 رأی.
لطفا صبور باشید...

هارد دیسک 32 ترابایت سیگیت با تکنولوژی HAMR در اوایل سال 2024 معرفی خواهد شد; در گزارش مالی سیگیت که اواخر ماه گذشته منتشر شد، یک به‌روزرسانی مختصر و نقشه راهی برای فناوری ضبط مغناطیسی با کمک گرما (HAMR) معرفی شد. همانطور که در این به روز رسانی اشاره شد، سیگیت اکنون در حال برنامه ریزی برای شروع تولید انبوه HAMR 32 ترابایتی خود در اوایل سال 2024 است که با تاخیری جزئی نسبت به آنچه این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد، است رونمایی می شود. در همین حال، این شرکت انتظار دارد تا حدود دو سال دیگر تولید HDD های 40+ ترابایتی را آغاز کند.

هارد دیسک 32 ترابایت سیگیت

ورود هارد دیسک 32 ترابایتی سیگیت

دیو موزلی، مدیر اجرایی سیگیت، طی تماس کنفرانسی با تحلیلگران مالی و سرمایه‌گذاران، گفت: «برنامه‌های ارتقای صلاحیت و درآمد برای محصولات بیش از 30 ترابایتی ما با رمپ با حجم بالا از اوایل سال 2024 شروع می‌شود.» این درایوها ظرفیتی از 30 ترابایت به بالا را ارائه می‌کنند و به کاربر دسترسی یکسانی برای استفاده از پیکربندی‌های CMR یا SMR جهت افزایش تراکم هوا و گرما در محدوده ظرفیت 30 ترابایت به بالا را ارائه می‌کند.

همانطور که در ماه اکتبر اشاره شد، سری Exos X24 سیگیت به ایجاد زمینه ای برای هارد دیسک‌های مبتنی بر HAMR کمک کرذ، زیرا که این مدل همچنان از همان پلتفرم 10 پلاتری استفاده می‌کند – البته با صفحات جدید و همچنین نوشتن هد با لیزر گرمایشی که در این نسل به تازگی رونمایی شده است. سطح دیسک درایو های Exos از 10 دیسک ضبط مغناطیسی عمود بر هر پلاتر 2.4 ترابایت استفاده خواهند کرد که گفته شده در نیمه اول تقویم 2024 به بازار روانه خواهند شد. تقریباً در همان زمان – در اوایل تقویم 2024 – سیگیت قصد دارد رمپ حجمی 32 ترابایتی HAMR HDD را نیز راه اندازی کند.

با این وجود سیگیت انتظار دارد تعداد کمی از هارد دیسک‌های HAMR را در سه ماهه اول عرضه و به فروش برساند. این شرکت بر این باور است که می‌تواند در نیمه اول سال 2024 حدود یک میلیون دستگاه را ارائه کند، اگرچه شرکت فاش نمی‌کند که آیا این تعداد به دلیل توانایی تولید محدود است یا تقاضای کم مشتریانی که واجد شرایط بودن چنین محصولاتی قبل از استقرار رسمی را داشته باشند. این افراد عموما از بین دیتاسنتر های مستقر در آمریکا انتخاب می شوند.

  Gianluca Romano

جیانلوکا رومانومدیر مالی و معاون اجرایی سیگیت : «امیدواریم که کسب درآمدی قابل توجه از تکنولوژی HAMR در شش ماه اول سال 2024 داشته باشیم. ما فکر می کنیم حدود یک میلیون واحد فرصت فروش داریم.

 

ورود تکنولوژی HAMR در هارد دیسک 32 ترابایت سیگیت

افشای جالب دیگری که در این سند یافت شد این است که سیگیت قصد دارد ظرف دو سال آینده تولید HDD های مبتنی بر HAMR با پلاترهای 40+ ترابایتی را آغاز کند که ممکن است در اواخر سال 2025 یا اوایل سال 2026 وارد بازار شوند. این تا حدودی هدف خوش بینانه شرکت است. البته برنامه ای چند سال پیش فاش شد، که پیش‌بینی می‌کرد 50+ ترابایت هارد دیسک در تقویم 2026 باشد که می تواند برای این شرکت چالش برانگیز باشد. اگرچه مسلماً این یک برنامه واقعی‌ است که با سرعت توسعه رسانه تا کنون همخوانی داشته، به خصوص با توجه به اینکه استقرار هارد دیسک ها در بین مردم این روزها پیش از قبل ادامه دارد.

هارد دیسک 32 ترابایت سیگیت

نکته قابل توجه دیگر این است که در به روز رسانی مختصر نقشه راه سیگیت، هاردهای HDD با بیش از 10 پلاتر ذکر نشده است. به این معنی که به نظر می رسد شرکت سیگیت امکان اضافه کردن دیسک ها را برای به دست آوردن ظرفیت اضافی را تا حداکثر ممکن، انجام داده است. شاید، این شرکت معتقد است که افزایش تراکم منطقه ای که توسط HAMR فعال می شود، آن را قادر می سازد تا ظرفیت های رقابتی را ارائه دهد و نیازی به نصب دیسک اضافی ندارد. یا شاید نصب بیش از 10 بشقاب HAMR از نظر سیگیت خطرناک باشد، بنابراین شرکت ترجیح می دهد به چنین گزینه فناوری اشاره ای نکند. در پایان خوشحال می شویم که نظر خود را در کامنت و امتیاز خود را به کمک ستاره های زیر به اشتراک بگذارید.

منبع: StorageNewsletter

 1,085 بازدید,  1 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم