وسترن دیجیتال تولید کننده غول ذخیره سازی 26 ترابایتی با تکنولوژی UltraSMR

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 5.00 از 5. از 3 رأی.
لطفا صبور باشید...

وسترن دیجیتال کماکان در اوج با هارد دیسک های 22 و 26 ترا بایتی

وسترن دیجیتال از درایوهای هارد دیسک جدید 22 ترابایتی CMR و 26 ترابایتی UltraSMR خود رونمایی کرد که اکنون توسط مشتریان منتخب خود در دیتاسنتر های ابری در حال آزمایش هستند.هارد دیسک 22 ، 26 ترابایت وسترن دیجیتال سری Ultrastar

WD تولید کننده این غول ذخیره‌سازی توانسته ظرفیت HDD‌ها را در طول سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش دهد، این امکان به کمک فناوری روزافزون و منحصربه‌فرد این شرکت محقق شده که به طور خلاصه می‌توان به؛

تکنولوژی OptiNAND ، PMR، کمک منبع انرژی ePMR، محرک سه مرحله ای (TSA)، خلاء هلیومی یا HelioSeal و اکنون UltraSMR اشاره کرد.

ورود هارد دیسک های 22 ترا بایتی وسترن دیجیتال بزودی در سراسر دنیا

درایوهای جدید ePMR وسترن دیجیتال از فناوری OptiNAND این شرکت برای باز کردن سطوح بالاتری از ظرفیت، عملکرد و انعطاف‌پذیری داده استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، می توان به هارد دیسک 22 ترابایتی از ساخته های پیشین این شرکت اشاره کرد که بر پایه فناوری CMR طراحی شده بود و در عین حال از حافظه های پر سرعت وسترن دیجیتال با عنوان OptiNAND برای ارائه چگالی منطقه ای بیشتر و سرعت کش بالاتر در آن استفاده شد.

در حالی که مصرف کننده معمولی احتمالاً نیازی به چنین درایو با ظرفیت بالایی ندارد، اما ارائه دهندگان محاسبات ابری و سایر غول های فناوری می توانند از هارد دیسک های Western Digital برای ذخیره داده های بیشتر در فضای کمتر استفاده کنند که می تواند به کاهش هزینه خدمات ذخیره سازی ابری برای پایان کار کمک کند.

هارد دیسک 22 ، 26 ترابایت وسترن دیجیتال سری Ultrastar

 

ورود غول 26 ترا بایتی این بار به کمک UltraSMR

با ترکیب OptiNAND و یک firmware اختصاصی که از پیشرفت‌های سخت‌افزاری در سطح سیستم HDD بهره می‌برد، فناوری جدید UltraSMR وسترن دیجیتال رمزگذاری بلوک‌های بزرگ را با الگوریتم تصحیح خطای پیشرفته معرفی می‌کند که آهنگ نوشتار خانه های حافظه را در هر اینچ (TPI) افزایش می‌دهد و به همین سبب این شرکت آمریکایی توانست HDD‌هایی با ظرفیت بالاتر را پدید آورد. در نهایت WD توانست این هارد دیسک را با استفاده از پلتفرم  HelioSeal 2.2 متشکل از 10 پلاتر(دیسک) تولید کرد و به ازای هر پلاتر 2.2 ترابایت فضا در نظر گرفت (2.2TB/platter)!!!

هارد دیسک 22 ، 26 ترابایت وسترن دیجیتال سری Ultrastar

 

این هارد دیسک که در سری Ultrastar وسترن دیجیتال جای گرفته است و اولین هارد دیسکی است که از این فناوری جدید استفاده می کند در آینده نه چندان دور شاهد تولیدات این ظرفیت در سری های طلایی، قرمز و بنفش خواهیم بود، این هارد 26 ترا بایتی با مدل Ultrastar DC HC670 UltraSMR  معرفی شده است که دارای 2.6 ترابایت در هر پلاتر (دیسک) است و 18 درصد ظرفیت ذخیره سازی بیشتر را ارائه می دهد. با این حال، از آنجایی که ارائه دهندگان دیتاسنتر ها، سرور ها و خدمات ابری به طور فزاینده ای SMR را به نقشه راه مرکز داده خود اضافه می کنند، ظرفیت 26 ترابایتی این درایو می تواند نقطه عطفی برای تسریع پذیرش اطلاعات با سرعت بالاتر باشد.

 

Une très bonne chose pour l l'équilibre de la région.....c est tellement plus facile de s attaquer à des gens qui ne sont pas armés !!!!نقشه راه وسترن دیجیتال در مسیر تولید ظرفیت های بیشتر

اشلی گوراخپوروالا مدیرکل EVP و GM دو واحد تجاری نظارتی وسترن دیجیتال در عرصه HDD که سابقه مدیریت در واحد های تجاری Dell را نیز بر عهده دارد، در یک بیانیه مطبوعاتی بینش خود را در مورد نمونه کارها فناوری HDD شرکت وسترن اینگونه بیان می‌کند:

به عنوان یکی از فعالان قدیمی در توسعه سرور ها و فضای ابری میگویم، ما نیازهای منحصر به فرد فعالان این حوزه را در تولید زیرساخت ابری نسل بعدی و Web 3.0 درک می کنیم، در سالیان اخیر ما با ارائه چندین نوآوری در عرصه هارد دیسک در کنار فناوری افزایش تراکم منطقه ای پلاتر های هارد دیسک سیاست قیمت گذاری خود را توسعه داده ایم، تا سرمایه گذاری را در این عرصه به صرفه تر از قبل کنیم.

نه تنها هدف ما از اتخاذ این استراتژی رسیدگی به نیازهای ظرفیت بیشتر برای غول‌های ابری جهان است، بلکه این نقشه راهی است که از اقتصاد در حال توسعه مراکز داده تا دهه‌های آینده و صنعت ماینینگ نیز از آن بهره‌ند خواهند شد. ما تکنولوژی های ePMR، OptiNAND و اکنون UltraSMR را به‌عنوان پایه های نقشه راه HDD Western Digital در نظر گرفته ایم، و در آینده نزدیک شاهد ظرفیت های بالاتر با مصرف برق کمتر و قیمت مقرون به صرفه تر نیز خواهیم بود.

در پایان باید بگویم هارد 22 ترابایت Ultrastar DC HC570 به زودی ارسال انبوه خود را در کانال های جهانی آغاز خواهد کرد، و این در حالی است که هارد 26 ترا بایتی Ultrastar DC HC670 UltraSMR در تابستان امسال برای مشتریان منتخب ما ارسال خواهد شد.

 4,180 بازدید,  1 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم