معرفی بهترین و قویترین نرم افزار بازیابی و ریکاوری اطلاعات هارد دیسک در سال 2023

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 4.40 از 5. از 5 رأی.
لطفا صبور باشید...

چرا به نرم افزار های بازیابی و ریکاوری اطلاعات هارد دیسک نیاز داریم؟

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین و قویترین نرم افزار بازیابی و ریکاوری هارد دیسک اکسترنال و اینترنال فرمت شده در سال 2023 بپردازیم. نرم افزار های بازیابی اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا فایل ها یا درایو های حذف شده در رایانه، دستگاه تلفن همراه یا لپ تاپ خود را بازیابی کنید.

از هر کسی که تجربه از دست دادن اطلاعات و فایل های مهم خود را دارد بپرسید که آیا این اتفاق یک تجربه سرگرم کننده بوده است یا یک اتفاق شوم؟! قطعا آنها به شما خواهند گفت که از دست دادن داده ها، چه به دلیل نقص سخت افزاری یا مشکلات نرم افزاری، یک تجربه استرس زا و دور از انتظار است.

امروزه، بسیار از افراد یا کسب و کارها برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند از یک هارد دیسک کمکی برای پشتیبان گیری از اطلاعات ضروری خود استفاده می‌کنند، یا اگر حجم اطلاعات ضروری کم باشد همه چیز را به طور معمول در یک حافظه USB خارجی ذخیره می‌کنند. به شما توصیه می‌کنیم از این روش برای جلوگیری از پاک شدن و گم شدن احتمالی اطلاعات مهم خود بهره‌مند شوید.

این در حالی است که تعداد زیادی از گزینه‌های نرم‌افزار پشتیبان‌گیری هارد دیسک وجود دارد که می‌تواند فرآیند بازیابی اطلاعات را نسبتاً ساده و آسان کند، اگر چنین چیزی را ندارید، در صورت خرابی هارد دیسک یا پاک شدن اطلاعات خود، به ادامه این مطلب توجه کنید تا بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات هارد دیسک در سال 2023 را با هم مرور کنیم.

معرفی بهترین و قویترین نرم افزار های ریکاوری هارد دیسک اکسترنال و اینترنال فرمت شده در سال 2023

نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک جزء لاینفک پیش نیاز های شما برای برقراری امنیت هر چه بیشتر اطلاعات است. خوشبختانه، چندین نرم افزار بازیابی اطلاعات با کیفیت بالا در دسترس عموم مردم قرار دارد که در ایران می‌توانید آن ها را بدون پرداخت کوچک ترین هزینه بر روی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید. در ادامه ما بهترین نرم افزار های بازیابی اطلاعات را، که به صورت رایگان برای شما در دسترس است آورده ایم.

1. Stellar Data Recovery بهترین نرم افزار بازیابی 2023

بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک فرمت شده

بهترین نرم افزار بازیابی 2023 | بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 | قویترین نرم افزار ریکاوری هارد دیسک | ریکاوری هارد دیسک اکسترنال 2023

مزایا

+ امکان بازیابی اطلاعات در طیف گسترده ای از دستگاه ها (کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل…) 

+ عملکرد سریع در اسکن کم عمق نسبت به رقبا

+ امکان اسکل عمیق و دقیق تر اطلاعات

معایت

سرعت کم هنگام اسکن عمیق

قیمت

80 دلار / سالانه

Stellar Data Recovery یکی از محبوب ترین نرم افزار های بازیابی اطلاعات برای مشاغل و استفاده های شخصی است. این پلتفرم دارای چندین گزینه اسکن است، به این معنی که می‌توانید اسکن را برای نوع از دست دادن داده‌ای که رخ داده است، تنظیم کنید. اگر فایل مهمی را حذف کرده باشید و فورا متوجه شده باشید، در زمان صرفه جویی می کند، به این معنی که نیازی به اسکن کامل سیستم نیست.

این پلتفرم همچنین دارای قابلیت های جستجوی پیشرفته است که شناسایی و استخراج حیاتی ترین داده ها را آسان می کند و سبب می‌شود تا بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک نام بگیرد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم Stellar Data Recovery پشتیبانی آن از تمامی فرمت ها و فایل درایوها است. این نرم افزار داده های شما را از هارد دیسک اینترنال و اکسترنال، کارت های حافظه و مموری ها، درایوهای فلش و رسانه های نوری مانند سی دی و دی وی دی بازیابی می کند.

با این حال، ویژگی های پیشرفته Stellar برای مصرف کننده هایی که از نسخه کرک شده استفاده نمی‌کنند هزینه بردار است. این پلتفرم گران ترین در نوع خود نیست، اما هنوز هم تا حدودی گران محسوب می‌شود و بدانید می‌توان به آن گفت بهترین نرم افزار ریکاوری سال 2023 .

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی 2023 Stellar Data Recovery

 


2. EaseUS Data Recovery Wizard قویترین نرم افزار ریکاوری 2023

جادوگر EaseUs آسان ترین و در عین حال قویترین نرم افزار ریکاوری 2023

بهترین نرم افزار بازیابی 2023 | بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 | قویترین نرم افزار ریکاوری هارد دیسک | ریکاوری هارد دیسک اکسترنال 2023

مزایا

+ سرعت بالا در اسکن عمیق

+ دارای ابزار های داخلی بازیابی اطلاعات به صورت پیشرفته

معایت

قیمت بالا نسبت رقبا

قیمت

100 دلار / سالانه

شرکت EaseUS برای افزودن واژه “جادوگر” به عنوان این نرم‌افزار اغراق نکرده است – این نرم‌افزار واقعاً «جادوگر» است به این معنا که در همه زمینه ها خوب است. استفاده از EaseUS Data Recovery Wizard ساده است و شما را گام به گام در فرآیند بازیابی راهنمایی می کند. EaseUS Data Recovery Wizard Pro گزینه خوبی پس از وقوع فاجعه است چه را که از کافی در اسکن عمیق برخوردار است و تقریباً همه چیز را از پارتیشن های فرمت شده گرفته تا فایل های خراب شده توسط ویروس، احیا خواهد کرد.

بسته کامل این نرم افزار برای مصرف کننده های خارجی گران محسوب می‌شود اما بسیاری می‌گویند با توجه به ویژگی های بالا این نرم افزار ارزش خرید نسبتا بالایی دارد و یکی از بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک محسوب می‌شود. این نرم افزار برای احیای تنظیمات RAID از کار افتاده نیز به کار می‌آید.

کسانی که قصد خرید پک اصلی این نرم افزار را از شرکت سازنده دادید باید بدانید که اگر کد AFF-TECH-RAD را در هنگام تسویه حساب وارد کنید، می توانید 25٪ تخفیف برای خرید دریافت کنید.

دانلود بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 EaseUS Data Recovery Wizard

 

3. Disk Drill بهترین راه حل بازیابی کامل هارد دیسک

سبک و سریع یکی از بهترین گزینه ها برای بازیابی اطلاعات شما

بهترین نرم افزار بازیابی 2023 | بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 | قویترین نرم افزار ریکاوری هارد دیسک | ریکاوری هارد دیسک اکسترنال 2023

مزایا

+ آسان برای استفاده

+ پشتیبانی از طیف گسترده ای از انواع رسانه ها و فایل ها

معایت

  نسخه PRO گران است
نام پوشه های بازیابی شده در برخی موارد بی معنی است

قیمت

90 یورو / سالانه

نرم افزار Disk Drill جزو بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 است که هم اکنون برای ویندوز و macOS در دسترس است.

Disk Drill با طیف وسیعی از ویژگی‌ها و انتخابی از نسخه‌های رایگان و ممتاز، برای بازیابی اطلاعات از درایوهای دیسک سخت، درایوهای حالت جامد، درایوهای فلش USB، کارت‌های SD/CF، دوربین‌های دیجیتال و حتی گوشی‌های هوشمند طراحی شده است.

طبیعتاً ما فقط قرار نبود حرف طراحان این نرم افزار را قبول کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم که Disk Drill را آزمایش کنیم. در ابتدا ما از دیدن این که اسکن درایوهای پیوست شده تنها در چند ثانیه تکمیل شد خوشحال شدیم.

ویژگی «Preview» موجود این نرم افزار نیز ضروری است، زیرا به شما امکان می‌دهد فایل‌ها حذف شده را پیش از ریکاوری بررسی کنید. در اولین آزمایش ما، این نرم افزار قادر به یافتن تمام فایل های حذف شده ای بود که به سطل آشغال فرستاده بودیم. تست بعدی ما روی درایوی بود که پس از حذف فایل ها فرمت شده بود. Disk Drill از این تست هم پیروز بیرون آمد و توانست همه فایل های اصلی را با نام فایل ها دست نخورده تولید کند.

دانلود نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک Disk Drill

 


4. DMDE Free Edition

بهترین نرم افزار بازیابی 2023 برای هارد دیسک فرمت شده ، کاملا رایگان!

بهترین نرم افزار بازیابی 2023 | بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 | قویترین نرم افزار ریکاوری هارد دیسک | ریکاوری هارد دیسک اکسترنال 2023

 

مزایا

+ درصد موفقیت بالا در بازیابی فایل ها

+ دارای امکان ویرایش  سکتور ها در سطح پایین

+ قابلیت اجرا به صورت پورتابل (غیر نصبی)

معایت

رابط کاربری ضعیف

محدودیت های جزئی در شناخت فرمت فایل ها

دارای راهنمای نه چندان کار آمد

قیمت

رایگان

DMDE Free Edition – یا به عبارتی عنوان کامل آن، DM Disk Editor از نگاه هاردیاب تمام ویژگی های بهترین نرم افزار ریکاوری اطلاعات هارد دیسک را دارد – این نرم افزار به شما کمک می کند فایل هایی را از هارد دیسک خود بازیابی کنید که به دلیل حذف تصادفی، مشکلات هارد دیسک، حمله ویروس یا برخی از بدبختی های بزرگ دیگر از دست داده اید. . این نسخه رایگان برنامه‌ای است که نسخه‌های پولی برای آن وجود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که محدودیت‌هایی در نسخه رایگان آن وجود داشته باشد – اما هیچکدام نباید شما را ناامید کند.

DMDE یک برنامه قابل حمل است که مستقیماً از یک حافظه USB قابل اجرا است، به این معنی که نیازی به نصب آن ندارید و خطر بازنویسی داده هایی را که می خواهید برگردانید، تقریبا مساوی صفر است. این برنامه همچنین فراتر از بازیابی فایل است و به شما امکان جستجو و بازیابی درایو و پارتیشن هایی را می دهد که به دلایلی برای ویندوز نامرئی شده اند.

اگر احساس ماجراجویی خاصی می کنید، می توانید وارد حالت ویرایش هارد دیسک شوید و سکتور های خود را تغییر دهید یا پیکربندی RAID را به عنوان بخشی از برنامه فاجعه بار خود به بازی بگیرید. که البته توصیه نمیشه!

دانلود نرم افزار ریکاوری هارد دیسک  DMDE

 


5. Recuva داوطبی برای بهترین نرم افزار بازیابی 2023

ساده ترین و بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات اکسترنال و اینترنال

بهترین نرم افزار بازیابی 2023 | بهترین نرم افزار ریکاوری 2023 | قویترین نرم افزار ریکاوری هارد دیسک | ریکاوری هارد دیسک اکسترنال 2023

مزایا

+ امکانات قابل قبول در برابر رایگان بودن آن

+ سرعت بالا در اسکن

معایت

امکانات جانبی آن نسبت به رقبا کمتر است

قیمت

رایگان

Recuva یک جعبه ابزار بازیابی کامل است که با اسکن عمیق، بازیابی اطلاعات از درایوهای آسیب دیده، بازیابی فایل های هارد اکسترنال و اینترنال و موارد دیگر سروکار دارد. اگرچه نسخه پولی این هارد دیسک کمتر طرفدار است اما نسخه فوق رایگان آن جزو پر استفاده ترین نرم افزار های بازیابی اطلاعات هارد دیسک در سالیان گذشته بوذه است، پس نسخه رایگان قطعا ارزش بررسی را به عنوان یک نرم افزار کارآمد دارد.

این نرم افزار جامع ترین ابزار نیست، اما مطمئناً نسبت به قیمت آن به اندازه کافی قدرتمند است پس ما آن را یکی ازگزینه های بهترین نرم افزار بازیابی 2023 می دانیم . شاید جالب‌ترین ویژگی Recuva این باشد که برخلاف هدف اصلی آن این است که می‌توانید فایل‌ها را کاملاً محو کنید. توجه داشته باشید که معمولاً فایل‌ها تنها زمانی واقعاً حذف می‌شوند که فضای پاک شده توسط اطلاعات جدید پر و بازنویسی شود، در غیر این صورت، صرفاً آدرس های مربوط به داده‌های شما در سیستم عامل حذف می‌شود نه خود اطلاعات. این قابلیت نرم افزار برای پاک کردن اطلاعات هارد دیسک هایی که قصد فروش آن ها را دارید بسیار کار آمد است.

دانلود بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات هارد دیسک Recuva

 

در پایان اگر سوالی درباره‌ی بازیابی اطلاعات هارد دیسک خود داشتید می‌توانید از طریق مراجعه به دکمه پشتیبانی آنلاین در گوشه صفحه، مشکل خود را ذر 24 ساعت شبانه روز با پشتیبانی رایگان هاردیاب درمیان بگذارید.

 16,891 بازدید,  10 

11 دیدگاه ثبت شده

  1. اینا همه پولیه.اون چیزی هم که به عنوان فایل کرک میذارن رو اصلا اجازه نمیده در فایل نصب نرم افزار کپی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم