چه هارد دیسکی بخریم ؛ هارد دیسک چه مارکی خوبه ؟

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 3.00 از 5. از 2 رأی.
لطفا صبور باشید...

بهترین هارد دیسک ها کدام هستند؟ شاید این پر تکرار ترین سوال کاربران هاردیاب در این روز ها باشد چراکه گرانی محصولات در بازار کامپیوتر وسواس کاربران را برای انجام بهترین خرید ها تشدید کرده است. اینکه دقیقا به شما بگوییم هارد دیسک چه مارکی خوبه یا چه هارد دیسک بخریم بهتره کاملا به بودجه و نیاز شما بستگی داره. در ادامه خواهید دانست که چه الویت هایی قیمت هارد دیسک شما و نوع آن را تعیین می‌کند پس با ما همراه باشید.

بد نیست بدانید که در سالیان اخیر با ورود حافظه های SSD، خرید هارد دیسک تبدیل به امری تخصصی تر شده چراکه مشتریان تکلیف خود را برای داشتن حافظه‌ای مناسب می‌دانند. عموما اگر به دنبال خرید حافظه‌ای سرعتی باشند قطعا انتخاب آن ها SSD خواهد بود اما اگر به دنبال حافظه‌ای با ظرفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه باشند هارد دیسک انتخاب اول و آخر آن ها است.

چه هارد دیسکی بخریم

قبل از هر چیز باید بدانید که هارد دیسک های اینترنال به طور کل به دو مدل یا استاندارد اصلی از نظر ابعاد تقسیم می‌شود که آن ها را 2.5 اینچی و 3.5 اینچی می‌نامند. در ادامه خواهید دید که این دو مدل برای چه نوع کارایی استفاده می‌شوند و دقیقا کدام یک برای سیستم شما مناسب است.

  • هارد دیسک های 2.5 اینچی : این مدل از هارد دیسک ها عموما در لپ تاپ ها , کنسول های بازی استفاده می‌شود و سایز کوچک تری دارند اما این به آن معنا نیست که برروی کامپیوتر دستگاه های DVR نمی‌توان آن ها را نصب کرد.
  • هارد دیسک های 3.5 اینچی : هارد دیسک های مدل 3.5 اینچی به دلیل ابعاد بزرگ تر در ظرفیت های بالاتری یافت می‌شوند و بر روی کامپیوتر های شخصی ، سرور ها و دوربین های مداربسته قابل استفاده هستند.

در ادامه راجع به نحوه‌ی صحیح تشخیص بهترین هارد دیسک ها مطابق با نیاز هر شخص صحبت می‌کنیم. در واقع شما متوجه خواهید شد که بهترین گزینه برای خرید هارد دیسک مطابق نیاز شما چیست و اینکه چه محصولاتی را هاردیاب به شما پیشنهاد می‌کند:

برای کامپیوتر چه هارد دیسکی بخریم

 برای لپ تاپ و کنسول بازی چه هارد دیسکی بخریم

 برای دوربین مدار بسته چه هارد دیسکی بخریم

هارد دیسک چه مارکی خوبه ؟

اگر شما هم برای خرید هر ابزار دیجیتالی ابتدا به مارک آن توجه می‌کنید باید بگوییم که کار درستی انجام می‌دهید. از نظر علم سرمایه گذاری و معامله گری یا بورس، شما به عنوان یک انتخاب گر یا سرمایه گذار برای کسب اطلاع از زیر ساخت و توان کیفی یک محصول یا یک سهم معاملاتی نیاز به کسب اطلاعات کافی در رابطه با تارخچه و گذشته‌ی آن برند دارید. همین اصل هنگام خرید هارد دیسک نیز نیز صادق است.

از نگاه هاردیاب پس از گذشت حدود 53 سال از ساخت اولین هارد دیسک ها تنها سه برند توانسته‌اند انتظارات کاربران خود را در زمینه‌ی کیفیت کالا، قیمت مناسب و طول عمر بالا برآورده کنند که در ادامه آمده. این سه برند به ترتیب می‌توانند بهترین مارک های تولید کننده‌ی هارد دیسک در جهان باشند:

چه هارد دیسکی بخریم | بهترین هارد دیسک برای کامپیوتر | بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کنسول بازی | بهترین هارد دیسک برای دوربین مداربسته | هارد دیسک چه مارکی خوبه

1. وسترن دیجیتال (Western Digital)

وسترن دیجیتال را می‌توان به عنوان قدیمی ترین بازمانده‌ در عرصه‌ی تولید هارد دیسک در جهان قلمداد کرد. وسترن دیجیتال با اصالت است که در سال 1970 در شهر کالیفرنیا آمریکا شروع به کار کرد. از مطرح ترین سری تولیدات وسترن دیجیتال می‌توان به سری سبز رنگ و بنفش اشاره کرد.

چه هارد دیسکی بخریم | بهترین هارد دیسک برای کامپیوتر | بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کنسول بازی | بهترین هارد دیسک برای دوربین مداربسته | هارد دیسک چه مارکی خوبه

2. سیگیت (Seagate)

یکی دیگر از محبوب ترین برند های تولید هارد دیسک باز هم زاده‌ی آمریکاست سیگیت نام دارد که پس از شروع به کار وسترن دیجیتال توسط یکی از مهندسین سایق شرکت IBM افتتاح شد. باید گفت که Seagate با تولید سری جدید Firecuda در چند ساله اخیر به رقابتی سرسختانه با سری مشکی از تولیدات شرکت وسترن دیجیتال پرداخته است.

چه هارد دیسکی بخریم | بهترین هارد دیسک برای کامپیوتر | بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کنسول بازی | بهترین هارد دیسک برای دوربین مداربسته | هارد دیسک چه مارکی خوبه

3. توشیبا (Toshiba)

توشیبا برندی نام آشنا در تولید محصولات دیجیتالی کماکان توانسته جایگاه خود را میان رقبای آمریکایی در حوزه‌ی هارد دیسک تثبیت کند. با ورود توشیبا شاهد کاهش قیمت هارد دیسک در بازار جهانی بودیم که همین امر سبب شد تا برگ برنده‌ی این برند آسیایی قیمت مقرون به صرفه محصولات آن باشد. از سری تولیدات مطرح این شرکت می‌توان به سری P  و V اشاره کرد.

برترین تولید کنندگان هارد دیسک تا به امروز

در سالیان نزدیک با ظهور برند های جدید در حوزه دیجیتال مانند؛ شیائومی، تسلا و … متوجه شدیم که نوآوری و ایده‌ های جدید در زمینه دیجیتال می‌توانند اهرم پر قدرت تری نسبت به تاریخچه یک برند برای پیشرفت و فروش بیشتر باشد اما بد نیست که سر از تاریخچه‌ی این قطعه دوست داشتنی درآورید. باید بدانید در حوزه‌ی هارد دیسک قدیمی ترین برند ها به ترتیب زیر اولین تولید خود را ثبت کرده‌اند:

  1. IBM (1968 میلادی)
  2. Western Digital (1973 میلادی)
  3. Seagate (1980 میلادی)
  4. HP (1982 میلادی)
  5. Maxtor (2000 میلادی)
  6. Toshiba (2004 میلادی)
  7. TDK (2012 میلادی)

اما اگر به لیست بالا دقت کنید می‌بینید که تنها تعداد کمی از این برند ها هنوز به کار حرفه‌ای خود در زمینه تولید هارد دیسک ادامه می‌دهند که این نشان از پیشرفت این برند ها مطابق با نیاز کاربران نسل جدید دارد، که در نهایت موفق به تثبیت جایگاه خود میان کاربران این عرصه شده‌اند.

در پایان باید گفت برند هایی مانند IBM و Maxtor با وجود طرفداران خاص خود اما ترجیح داده‌اند تا کار تولید هارد دیسک را به شراکت جدیدشان یعنی وسترن دیجیتال و سیگیت واگذار کنند، که البته تصمیم هوشمندایی برای طرفین بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم