هارد ماینینگ چیست ؟ معرفی بهترین هارد برای ماینینگ چیا در سال 2023

معرفی بهترین هارد برای ماینینگ در سال 2023

همه چیز را درباره‌ی هارد ماینینگ بدانید

آیا می‌دانید هارد ماینینگ چیست ؟ یا بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟ با ما همراه باشید تا در ادامه پاسخی مطمئن به این سوالات بدهیم. 

بهترین هارد برای ماینینگ چیا

بهترین هارد برای ماینینگ چیا باید سریع، پایدار، مقرون به صرفه،  با دوام و در عین حال کم مصرف باشد. با در نظر گرفتن این اولویت ها خرید هارد برای ماینینگ کار آسان تری می‌شود. سری بنفش و Ultrastar از تولیدات شرکت وسترن دیجیتال و سری EXOS یا Skyhawk از تولیدات شرکت سیگیت می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای این نوع کسب و کار باشند. وسترن دیجیتال و سیگیت با تجربه‌ای بیش از 40 سال در امر تولید هارد دیسک برند های مطمئنی برای داشتین یک خرید هوشمندانه هستند.
در ادامه می‌توانید با کلیک بر روی دکمه “افزودن به سبد خرید” هارد مورد نظر خود را برای خرید آماده کنید.

سری Ultrastar وسترن دیجیتال | بهترین‌

امتیاز هاردیاب به این سری

کیفیت

5/5

میزان نویز

2.5/5

مصرف برق

4/5

تنوع ظرفیت

4.5/5

بررسی سری Ultrastar وسترن دیجیتال

هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟
 
سری Ultrastar از سری تولیدات صنعتی ساخت شرکت وسترن دیجیتال محسوب می‌شود که ویژگی بارز آن پایداری و طول عمر بالا است! این سری از تولیدات شرکت آمریکایی وسترن با دیوایس‌هایی مانند سرور، NAS ، ریگ ماینینگ ارز چیا و کامپیوترهای Desktop سازگار بسیار خوبی دارد. از ویژگی های بارز آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
  1. معماری Media Cache Plus
  2. مصرف برق بهینه به لطف تکنولوژی EAMR یا ضبط مغتاطیسی
  3. حافظه‌ی کش 512 مگابایتی!
  4. امکان رمزنگاری اطلاعات بر پایه Cryptosystem
  5. 2.5 میلیون ساعت طول عمر مفید

بهره مندی از فناوری CMR به این هارد دیسک کمک می‌کند تا خواندن و نوشتن سریع اطلاعات را سریع از سابق انجام دهد. همینطور تکنولوژی HelioSeal یا گاز هلیوم مهر و موم شده به دیسک های سخت داخلی هارد دیسک کمک می‌کند تا به مدت زمان طولانی به دور خود بچرخند، که این عامل اصلی طول عمر بالای این سری است.

سری EXOS سیگیت | مقرون به صرفه

امتیاز هاردیاب به این سری

کیفیت

4.5/5

میزان نویز

4/5

مصرف برق

3/5

تنوع ظرفیت

4.5/5

بررسی سری EXOS سیگیت

هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟این سری از تولیدات برند آمریکایی سیگیت در وبسایت اصلی با عنوان “قدرتمند ترین و مورد اعتماد ترین هارد دیسک در زمینه ذخیره اطلاعات نام برده شده است که برای سرورها ، سیستم های ذخیره سازی و سیستم های NAS و کلیه سیستم های ذخیره سازی اطلاعات تجاری.” توصیه می‌شود، سری Exos ویژگی های جذابی برای فعالان حوزه‌ی ماینینگ دارد! از بارز ترین این ویژگی ها می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:
 
  1. نوشتن تصادفی 440 IOP / s!
  2. سرعت 261 مگابایت در ثانیه!
  3. حافظه‌ی کش 256 مگابایتی
  4. مهر و موم شده با گاز سبک هلیوم
  5. 2.5 میلیون ساعت MTBF

درست است که این هارد دیسک در دسته هارد دیسک های مخصوص سرور قرار می‌گیرد و شاید مصرف بالاتری برای شما به ارمغان آورد اما باید بدانید که سرعت در انتقال اطلاعات هنگام ماینینگ باید در صدر اولویت های شما باشد!

سری بنفش وسترن دیجیتال | ارزان ترین

امتیاز هاردیاب به این سری

کیفیت

4/5

میزان نویز

2.5/5

مصرف برق

4.5/5

تنوع ظرفیت

3.5/5

بررسی سری بنفش وسترن دیجیتال

هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟این برند آمریکایی با سرولوحه قرار دادن کیفیت در تولیدات خود تواسنه‌ سهم عمده‌ای از بازار هارد دیسک را در جهان به خود اختصاص دهد. همچنین با تولید هارد دیسک های تخصصی برای کامپیوتر های شخصی، سرور ها و دوربین های مداربسته توانسته محبوبیت خاصی در بین هواداران حوزه‌ی سخت افزار در جهان و ایران کسب کند. در ادامه به بیان بارز ترین ویژگی های این سری می‌پردازیم:
 
  1. پایداری سخت افزاری بالا
  2. مصرف بسیار کم و اقتصادی
  3. امکان ذخیره سازی 180 ترابایت در سال
  4. حافظه‌ی کش 512 مگابایتی در سری 14 ترابایتی!
  5. تنوع ظرفیتی خوب
جالب است بدانید سری بنفش وسترن دیجیتال برای مصارف امنیتی مانند دوربین مداربسته و فعالیت بدون عیب و نقص در بازه های زمانی طولانی مدت تولید شده است که به صورت 24 ساعت در 7 روز هفته برای شما کار کنند. این در حالی است که این هارد دیسک در حالت آماده به کار تنها 0.4 وات برق مصرف می‌کند و میزان نویز تولید شده توسط این هارد دیسک تنها برابر است با 25 دسی بل صدایی درحد وزش ملایم باد بر برگ یک درخت! همین عوامل سبب شده تا هارد بنفش وسترن دیجیتال یکی از بهترین هارد ها برای ماینینگ لقب بگیرد.

ماینینگ چیست؟

باید بدانید که کلمه انگلیسی “ماینینگ” در زبان فارسی به معنای “استخراج” است، استخراج طلا، الماس و سایر عناصر قیمتی به واسطه‌ی یک عملیات میدانی مانند حفاری یا گود برداری در مدت زمانی نامشخص برای شما می‌تواند حاصل درآمدی مشخص باشد! چرا که اساس ماینینگ بر پایه زمان و قدرت حفاری ترسیم می‌شود. اما در دنیای دیجیتال خبری از فعالیت های میدانی یا گود برداری های تخصصی برای استخراج اشیاء قیمتی نیست، اما کماکان قانون زمان و قدرت حفاری در درآمد شما مؤثر است.

توان استخراج خود را بالا ببرید و درآمد خود را افزایش دهید، به عنوان یک معدنچی در حوزه‌ی دیجیتال باید برای کسب درآمد و استخراج بیشتر به فکر تهیه تجهیزاتی دیجیتالی قدرت‌مند باشید، تا به کمک آن ها در ازای یک عملیات اینترنتی درآمد بالا کسب کنید. حال این سوال مطرح می‌شود که این عملیات چیست؟ یا چه مقدار درآمد در ازای این تجهیزات به شما تعلق خواهد گرفت؟

در پاسخ به این سوال باید گفت شما قرار است درآمد خود را در قالب ارز های دیجیتال دریافت کنید، همچنین برای محاسبه درآمد حدودی خود می‌توانید از ماشین حساب های مخصوص انواع ماینینگ کمک بگیرید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

پیش از هر چیز با انواع ماینینگ آشنا شوید

تصور کنید که قصد استخراج طلا دارید، بدون شک تجهیزاتی که برای به دست آوردن طلا از کف رودخانه ها استفاده می‌کنید با تجهیزاتی که برای استخراج الماس از دل سنگ استفاده می‌شود متفاوت است! دقیقا همین موضوع برای هدفگیری نوع استخراج شما در دنیای دیجیتال نیز صادق است.

قبل از اینکه به معرفی بهترین هارد برای ماینینگ بپردازیم باید بدانید که ارز های دیجیتال در نوع های مختلف نیاز به تجهیزات متفاوتی برای استخراج دارند این تفاوت وابسته به نوع نوشتار و کد نویسی آن ارز دیجیتال متغییر است، برای مثال اگر شما قصد استخراج بیت کوین یا همان طلای دیجیتالی را دارید باید بدانید که این ارز دیجیتال برپایه الگوریتم SHA-256 طراحی شده و زبان برنامه نویسی آن ++C ذکر می‌شود.

 این در حالی است که اگر قصد استخراج ارز دیجیتال دوم یعنی اتریوم (Ethereum) را داشته باشید باید با دستگاه هایی اقدام به استخراج کنید که بر پایه الگوریم Ethash فعالیت می‌کنند. در ادامه به طور خلاصه به معرفی هارد ماینینگ و انواع الگوریتم ها و دستگاه های مورد نیاز برای استخراج هر کدام از ارز های دیجیتال می‌پردازیم؛

هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟ماینینگ ارز بیت کوین (Bitcoin)

دستگاه مورد نیاز برای استخراج:

– دستگاه های “آسیک یا ASIC”

– پردازنده های قدرتمند (توصیه نمی‌شود)

الگوریتم محاسباتی: SHA-256 (Proof Of Work)

استخر استخراج: Antpool , F2pool , ViaBTC , …

نمایش ماشین حساب محاسبه درآمد بیت کوین


هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟

ماینینگ ارز اتریوم (Ethereum)

دستگاه مورد نیاز برای استخراج:

– دستگاه های “آسیک یا ASIC”

– کارت گرافیک قدرتمند

الگوریتم محاسباتی: Ethash (Proof Of Work)

استخر استخراج: Nanopool , Ethermine , Dwarfpool , …

نمایش ماشین حساب محاسبه درآمد اتریوم


هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟

ماینینگ ارز چیا (Chia)

دستگاه مورد نیاز برای استخراج:

هارد دیسک HDD

– حافظه‌‎ی اس اس دی SSD

الگوریتم محاسباتی: (Proof Of Space and Time) PoST

استخر استخراج: chia.net

نمایش ماشین حساب محاسبه درآمد چیا

تفاوت PoW و PoST

از توضیحات بالا خواهید دید که نوع دستگاه چطور مطابق با نیاز هر ارز دیجیتال متغییر است. اگر به قسمت الگوریتم محاسباتی ارز چیا دقت کنید با اصطلاح “PoST” یا “Proof Of Space and Time” مواجه خواهید شد. این گزینه در دو ارز دیگر یعنی بیت کوین و اتریوم با نام “PoW” یا “Proof Of Work” مطرح هستند.
 

پیش از اینکه بگوییم هارد ماینینگ چیست باید تفاوت PoW و PoST بدانید، در واقع این اصطلاحات برای شیوه‌ی محاسبه‌ی درآمد شما به کار می‌روند درواقع در دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم شما برای کسب درآمد، دستگاه خود را در اختیار محاسباتی قرار می‌دهید که از سمت استخر برای شما ارسال شده است. در واقع دستگاه شما با انجام این محاسبات به استخر مورد نظر اثبات می‌کند که در حال انجام کار است. به این شیوه‌ی نظارتی “اثبات انجام کار” یا “Proof Of Work” می‌گویند.

اما در استخراج ارز چیا با هارد ماینینگ همه معیار ها تغییر می‌کند! برای استخراج ارز دیجیتالی Chia باید محتوایی که از استخر به سمت شما ارسال می‌شود را در فضای هارد دیسک یا SSD خود به مدت مشخص ذخیره کنید، به این روش  اثبات فضا و زمان یا “Proof Of Space and Time” گفته می‌شود.

در واقع شما برای دریافت درآمد خود می‌بایست اطلاعاتی را به امانت در هارد دیسک خود ذخیره و نگه داری کنید که لازمه‎‌ی آن داشتن بهترین هارد برای ماینینگ است. (تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک توسط استخر مورد نظر و رابط نرم افزاری چیا انجام خواهد شد که در این مراحل نیازی به دخالت شخص نیست!)

هارد ماینینگ چیست ؟

محور اصلی این تکنولوژی بر پایه‌ی قطعه کامپیوتری به نام هارد دیسک بنا نهاده شده، حال شاید بپرسید که هارد ماینینگ چیست ؟ در واقع هارد ماینینگ اصلی‌ترین ابزار شما هنگام استخراج ارز چیا است.

 سیستم کامپیوتری شما هرچه قدر توان ذخیره سازی اطلاعات بیشتری را داشته باشد و این اطلاعات توسط یک پردازنده قدرتمند به سمت اینترنت شما و در نهایت استخر شما هدایت شود، می‌توانید به یک معدنچی موفق در زمینه ماینینگ ارز چیا تبدیل شوید! بله در این شیوه‌ی کسب در آمد شما هرچه قدر ظرفیت بالاتری در اختیار استخر های ارز دیجیتال چیا قرار دهید دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد.

هارد ماینینگ چیست ؟ بهترین هارد برای ماینینگ کدام است ؟

شرایط نگه داری از بهترین هارد برای ماینینگ چیست ؟

شاید از خودتان بپرسید آیا من شرایط داشتن یک مزرعه استخراج چیا در اختیار دارم؟ یا بپرسید اطلاعاتی که به سمت هارد دیسک شما می‌آید مخرب است؟! یا حتی بپرسید این شیوه کسب درآمد برای شما دردسر ساز یا خطرناک است؟! در پاسخ باید بگوییم این شیوه کسب درآمد به دلیل استفاده مداوم از برق شهری، یا صنعتی نیاز به مجوز قانونی دارد. و البته باید بدانید که اطلاعاتی که به سمت هارد دیسک شما هدایت می‌شوند عموما از بستر های اشتراک محتوای آزاد مانند “UTorrent” و “BitTorrent” سر چشمه می‌گیرد.

باید بدانید که محتوای موجود در این سرویس ها بسیار متنوع است چرا که دسترسی ورود این اطلاعات به دست کاربران این سرویس ها تعیین می‌شود نه شخص یا تیم خاص، برای مثال اطلاعاتی همچون فیلم، سریال، تصاویر، فایل های متنی و سایر محتوای دیجیتالی را می‌توان از این دست اطلاعات دانست، هارد دیسک شما ذخیره سازی این اطلاعات را نیز به واسطه الگوریتم PoST برای شما فراهم می‌کند! 

البته در این شیوه ارز دیجیتالی چیا تمامی این اطلاعات را به صورت محتوای کد گذاری شده در اختیار استخراج کنندگان قرار می‌دهد که برای شما غیر قابل مشاهده است. به لطف این کد گذاری هوشمندانه اطلاعات غیر ارگانیک یا مخرب نیز در سیستم شما غیر قابل خواندن خواهند بود و در موعد معلوم جا به جا یا پاک خواهند شد که در نهایت پس از اتمام این فرآیند شما به درآمد دلاری خود دست پیدا خواهید کرد!

 امنیت این شبکه سبب شده تا متخصصان و علاقه مندان به ارز های دیجیتال به استخراج این ارز دوست داشتنی به کمک هارد ماینینگ به آغاز این کسب و کار دعوت شوند.

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 5.00 از 5. از 3 رأی.
لطفا صبور باشید...

12 دیدگاه ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم