آشنایی با هیولای 18 ترابایتی وسترن دیجیتال از سری طلایی!

همین حالا امتیاز دهید
امتیاز: 5.00 از 5. کل امتیازات: 1 رأی.
لطفا صبور باشید...

انگلیس اولین کشور میزبان هارد دیسک های سری طلایی 18 ترابایتی وسترن دیجیتال!

نکته: Western Digital با فروش درایوهای SMR در جهان ، با واکنش منفی مصرف کنندگان هارد دیسک های NAS مواجه شد، که می‌توان دلیل بارز آن را در سرعت کند تر این نسل نسبت به نسل هارد دیسک های مغناطیسی عنوان کرد. با این حال ، این شرکت آمریکایی با تولید محصولات سری طلایی که مبتنی بر تکنولوژی CMR عرضه می‌شوند توانست داستان جدیدی برای دوست داران صنعت NAS مطرح کند، که این اتفاق رضایت چشمگیری از کاربران نسبت به این سری محصولات جلب کرد. اکنون قرار است هارد دیسک های سری طلایی 16 ترابایتی و 18 ترابایتی ابتدا در انگلستان و سپس در آمریکا کار خود را شروع کنند.

علی رغم سیاست فروش همیشگی شرکت WD که همچیز در جلب رضایت مشتریان هارد دیسک های خانگی و اداری خلاصه می‌شد ، هم اکنون این شرکت قصد دارد تا تمرکز خود را بر ارائه پیشنهادات و محصولاتی برای مشاغل تخصصی تر مانند سرور های داخلی و مراکز داده تقویت کند. برای همین مشتریانی که تقاضای ذخیره سازی در ظرفیت های بالاتر را داشتند هم اکنون می‌توانند منتظر هارد دیسک هایی در ظرفیت های 16TB و 18TB در سری طلایی وسترن دیجیتال باشند.

مشخصات فنی سری طلایی 18 ترابایتی وسترن دیجیتال

این سری در سایز 3.5 اینچی با سرعت چرخش 7400 دور در دقیقه و نوع رابط SATA عرضه می‌شوند. این هارد دیسک ها از فناوری “ضبط مغناطیسی معمولی” (CMR) استفاده می کنند و برای مقاومت در برابر عملکرد سالانه برای استفاده در سخت ترین محیط های ذخیره سازی ساخته شده‌اند. WD همچنین با تعیین حداکثر 2.5 میلیون ساعت MTBF (میانگین زمان خرابی یا طول عمر) برای این درایوها ، قابلیت اطمینان برای استفاده‌ طولانی مدت را میان کاربران خود افزایش داده است.

هیولای 18 ترابایتی وسترن دیجیتال در سری طلایی عرضه شد!

همانطور که وب‌سایت Tom’s Hardware خاطرنشان می کند ، هر دو مدل 16 ترابایتی و 18 ترابایتی در حال حاضر در خرده فروشی های مستقر در انگلیس در دسترس هستند و هنوز در وب سایت رسمی WD به صورت گسترده برای فروش در دسترس نیستند. اولین سری از تولیدات نسخه 16 ترابایتی با قیمت (580 پوند) و نسخه 18 ترابایتی با قیمت (650 پوند) در انگلستان به فروش رسیده‌اند البته باید گفت این قیمت هارد دیسک در برابر سایر رقبا کمی زیاد است. انتظار می رود که بزودی هر دو مدل در سراسر جهان در دسترس قرار بگیرند و قیمت آنها در ایالات متحده و سایر کشور های آسیایی کمتر محاسبه شوند. در کل می‌توان گفت این وب سایت نظری مساعدی نسبت به این سری از تولیدات وسترن دیجیتال نشان داده است که این خود سبب افزایش قیمت سری طلایی به نسبت سایر رقبا در بازار جهانی است.

در سری جدید WD Gold حافظه پنهان (حافظه کش) و سرعت انتقال داده با افزایش چشمگیری همراه نبوده است. چرا که در مدل های قدیمی تر مانند سری 14 ترابایتی این محصولات دارای حافظه کش 512 مگابایتی بودند و با حداکثر انتقال پایدار 267 مگابایت بر ثانیه مطرح می‌شدند. که در مدل های جدید 16 ترابایتی و 18 ترابایتی هم با همین میزان حافظه کش و سرعت انتقال اطلاعات عرضه می‌شوند.

در انتها خوب است بدانید که شرکت وسترن دیجیتال این سری از هارد دیسک های خود را 5 سال گارانتی می‌کند و در مورد تمام مدل های طلای موجود این موضوع صادق است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع

نظرسنجی
نظرسنجی کیفی هاردیاب
فعالیت هاردیاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آیا انتقادی دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظر
لطفا برای ثبت نظر ایمیل آدرس خود را وارد نمایید
بازگشت
ثبت نهایی
نظر شما با موفقیت ثبت شد، از توجه شما متشکریم